Instellen

E-mail

E-mail bij Webzuiver

Het je een e-mail account bij Webzuiver, dan kun je je e-mail kun benaderen via webmail interface en via client software, zoals bijv. Microsoft Outlook. Voor de configuratie van client software kun je voor zowel de inkomende als uitgaande mailserver “domeinnaam.nl” gebruiken waarbij je ‘domeinnaam.nl‘ vervangt door jouw eigen unieke domeinnaam.

Hoewel beide protocollen (IMAP en POP) zijn ondersteund, adviseren we om het modernere IMAP protocol te gebruiken, hierdoor werk je altijd vanaf de server en blijft e-mail ook beschikbaar voor webmail. Via POP wordt e-mail altijd gedownload en blijft er geen kopie achter op de server. Bijkomend voordeel is dat er geen mail verloren gaat bijvoorbeeld als gevolg een defect apparaat.

 

Instellen e-mail

Bij het instellen zal in de meeste gevallen de protocol keuze automatisch de juiste poorten toepassen, mocht dit niet zo zijn dan geldt het volgende:

POP
Poort 110: Dit is de standaard poort voor een POP verbinding.
Poort 995: Dit is de poort voor een versleutelde POP verbinding.

IMAP (meest gebruikt)
Poort 143: De standaard poort zonder een versleutelde verbinding.
Poort 993: Deze poort is geschikt voor een versleutelde IMAP verbinding.

SMTP
Poort 465: Deze poort is geschikt voor een beveiligde SSL verbinding en daarom ook versleuteld.
Poort 587: Deze poort is geschikt voor een beveiligde TLS verbinding. Dit is een andere variant van versleuteling.

HOSTNAAM
Bij het instellen wordt gevraagd om de ‘host-naam / server’, hier vul je de domeinnaam in (bijvoorbeeld domeinnaam.nl), zonder toevoeging of voorvoegsel.

(NIET)GELUKT?
Onze servers zijn beveiligd tegen onbevoegd inloggen. Maak je per abuis een fout tijdens het instellen dan heb je een paar pogingen om dit te herstellen, hierna wordt je (tijdelijk) geblokkeerd. Je kunt controleren of je geblokkeerd bent door je website te bezoeken, kun je deze niet bereiken dan is je IP-adres waarschijnlijk geblokkeerd. Je kunt contact ons opnemen om de blokkade op te heffen.

 

Webmail

E-mail benaderen via de webmail interface is eenvoudig, de interface kun je benaderen door naar https://domeinnaam.nl/webmail te gaan, waarbij je natuurlijk ‘domeinnaam.nl‘ vervangt door jouw eigen unieke domeinnaam. Inloggen kan met jouw e-mailadres en bijbehorende wachtwoord, je gebruikersnaam is dus hetzelfde als de mailbox waarop je wilt inloggen.

Veel gestelde vragen

  • Kun je webmail en IMAP mail beide gebruiken?
    Jazeker, beide worden ondersteund en kun je onafhankelijk van elkaar gebruiken. Doordat de berichten op de server bewaard worden heb je op beide manieren altijd toegang tot alle berichten/verzonden items en concepten.
  • Ondersteunen jullie ook Office365?
    Als je geen gebruik maakt van IMAP mail dan kunnen wij de DNS records instellen voor gebruik van Office365. Voor de configuratie van je Office365 account verwijzen we je graag naar je systeembeheerder, in overleg met hen zullen wij de DNS inrichten.
  • Is er een SPAM filter aanwezig?
    Op onze servers zijn SPAMfilters actief. Hiermee voorkomen we een groot deel van de spam-berichten. Mocht er desondanks toch veel SPAM binnenkomen dan kunnen wij op individueel niveau de instellingen hiervan aanpassen.

Ontdek jouw online kansen met onze gratis quickscan

Vul hier onder je gegevens in en wij gaan voor jou een Quick Scan toepassen op je website. Binnen enkele dagen ontvang je van ons een rapport van de scan.